Wednesday, November 23, 2016

>> Dah sedia ke?


Nak Kahwin?
dah sedia ke atau belom...
oh tidak bukan persiapan majlis...
apa yang saya maksudkan adalah...
diri sendiri, iman, akhlak, rohani....
tarik nafas renung kan kembali....
so kita berada di mana?
tengah2, boleh la...atau pun serba boleh...

jika kita mahukan majlis yang sempurna...
bagaimana pula diri kita...
tanpa ada persediaan menuju alam rumahtangga
bermula dari sekarang...
perbaiki diri dalam amalan, baca Al-quran...
rajin2 kan diri...buang sikap malas...
paksakan diri utk ringankan tulang...
tidak kira lelaki atau perempuan...
kerana bila sudah berdua
tiada istilah aku, kau...
tapi kita...
rumah kita, syurga kita....
InsyaAllah...




Monday, June 20, 2016

>> Tiba2 muncul

>> Tiba2 muncul

Kau...
kenapa tanpa kabar,
tanpa berita....
tiba2 msj dari kau muncul kembali...
setelah beberapa tahun diam menyepi...

aku terima kerana kau sudah berkeluarga...
x perlu msj tanya kabar aku di sini...
aku rela kau terus lupakan aku...
lebih bagus aku hilang terus dari memori kau...

Dan Kau pula...
kenapa baru sekarang muncul...
hampir setahun ini...
seboleh2 nya jgn pernah igt pasal aku...
setelah aku buang segala contact no...
knp tdk pernah pujuk aku ketika aku masih sudi...

aku...
juga punya masalah sendiri...
kenapa perlu sorang2 muncul kembali..
adakah cuba utk menggoyah perasaan aku....
kau dan kau...
aku harap sgt2...
maafkan aku...
lupakan aku...
igt mudah untuk aku lupakan korang...
dah tu tiba2 muncul tanpa rasa salah...

tension + serabut + sakit hati.....


>>serabut

>> serabut...

bila kau da start merancang masa depan..
masa depan dgn seseorang..
lagi2 bila ada perbincangan dgn keluarga....
yang sorang abg begini...
yang sorang begini...
yang sorang begitu...
belum lagi pendapat kakak2...
time2 gini aku rindu Abah...
andai Abah masih ada.....
xkan ada byk pendapat...
semua respect pendapat Abah...
y tertekannya aku....
y merasanya aku...
y serabutnya aku....
dan yang nk kahwinnya aku....

sampai kadang aku pikir...
relationship always complicated...
tanpa ada perbincangan dgn satu pihak lagi....
senyap...x perlu ke bincang?
hanya pendapat tp makes me really desperate...
malas nak pikir....tp ttp kena pikir....
tension....tekanan jiwa...